Els diferents moments de trobada i les diferents dinàmiques dins i fora de l’aula ens ajuden a potenciar, en els infants, les habilitats i estratègies necessàries per anar assolint les capacitats i competències pròpies de l’edat.
TEMPS DE GRUP
Són els moments que comparteixen els nens i les nenes d’un grup amb el seu mestre/a. Són moments importants on els infants senten que formen part d’un grup, que cadascun d’ells té un lloc. És el moment del diàleg, d’escoltar i explicar les vivències personals i conèixer-nos una mica més; de respectar i fomentar la cooperació i la cohesió de grup. Aquestes estones permeten també, treballar aspectes propis de l’aula els quals sorgeixen de la conversa diària, o bé de propostes de les mestres. És l’espai on s’originen i desenvolupen petits projectes.
Cada dia és diferent i cada grup fa el seu propi camí cap a la construcció de l’aprenentatge compartit.
El treball en grup té diferents moments programats al llarg de la setmana, com:
- El treball motriu del cos: psicomotricitat vivencial.
- Música i dansa amb l’especialista.
- Hort i jardí: cura i respecte pel medi ambient.
- Biblioteca: conta contes.
- Racons Inter nivell.
- Anglès des d’Infantil 3 amb l’especialista.
- Espais artístics
- Inter nivells: Infantil 4 i Infantil 5
- Inter nivell: Infantil 3
- Participació famílies: “maleta viatgera”
Algunes d’aquestes propostes es fan en petit grup, es fan amb el grup de referència o bé es comparteixen amb companys i companyes de la mateixa comunitat.