Els diferents moments de trobada i les diferents dinàmiques dins i fora de l’aula ens ajuden a potenciar, en els infants, les habilitats i estratègies necessàries per anar assolint les capacitats i competències pròpies de l’edat.

TEMPS DE GRUP

Són els moments que comparteixen els nens i les nenes d’un grup amb el seu mestre/a. Són moments importants on els infants senten que formen part d’un grup, que cadascun d’ells té un lloc. És el moment del diàleg, d’escoltar i explicar les vivències personals i conèixer-nos una mica més; de respectar i fomentar la cooperació i la cohesió de grup. Aquestes estones permeten també, treballar aspectes propis de l’aula  els quals sorgeixen de la conversa diària, o bé de  propostes de les mestres. És l’espai on s’originen i desenvolupen petits projectes.

Cada dia és diferent i cada grup fa el seu propi camí cap a la construcció de l’aprenentatge compartit.

El treball en grup té diferents moments programats al llarg de  la setmana, com:

  • El treball motriu del cos: psicomotricitat vivencial.
  • Música i dansa amb l’especialista.
  • Hort i jardí: cura i respecte pel medi ambient.
  • Biblioteca: conta contes.
  • Racons Inter nivell.
  • Anglès a P-5 amb l’especialista.
  • Tallers art visual i plàstica:
  • Inter nivells: P-4 i P-5
  • Inter nivell: P-3
  • Participació famílies: “maleta viatgera”

 

Algunes d’aquestes propostes es fan en petit grup,  es fan amb el grup de referència o bé es comparteixen amb companys i companyes de la mateixa comunitat.

ELS AMBIENTS D’APRENENTATGE

Els ambients són espais de lliure circulació, preparats pels adults amb materials pensats per satisfer les necessitats dels infants, on ells es converteixen en els protagonistes del seu propi aprenentatge a partir del joc, l’experimentació i les relacions entre ells. Les propostes dels ambients canvien a mesura que el curs avança.

Els ambients respecten la diversitat i tenen en compte el ritme individual de cada infant, així com els seus interessos i motivacions. Són els infants qui prenen les decisions i busquen les seves pròpies estratègies davant dels reptes proposats.

L’adult, com a referent de l’infant, té el paper d’acompanyar pedagògicament i organitzar l’espai per tal d’afavorir els seus aprenentatges.

Aquest any els ambients són els següents:

Lumière: llum i foscor
Pitàgoras: matemàtic
Arquímedes: científic
Pompeu Fabra: lingüístic
Da Vinci: artístic
Olímpia: moviment
Can Galí: joc simbòlic

ACTIVITATS A L’AIRE LLIURE

Les activitats a l’aire lliure a l’Espai Natura, la platja, el parc, i els patis ens fan viure la natura i descobrir les seves possibilitats.

La interacció amb els diferents elements que trobem permeten donar resposta a:

  • necessitats motrius: pujar, baixar, lliscar, rodolar, reptar, saltar, empènyer, fer equilibris, joc amb pilotes…
  • necessites lúdiques: joc amb la sorra, al túnel, “a l’atalaia”, construccions amb capses grans…
  • necessitats emocionals: amagar-se, explicar-se secrets, compartir petits tresors: pals, pedres, fulles,… acompanyar-se…
  • necessitats exploradores: descoberta de plantes de jardí i productes de l’hort, arbres fruiters, animals de granja i altres animalons i també el joc amb aigua.

Gaudint i vivint la natura aprenem a estimar-la i a respectar-la.

 

Acompanyem  els infants des del respecte i la sensibilitat, donant-los espai i temps, confiem en les capacitats de cada infant i la seva curiositat innata, per construir coneixement.

Pared del pati