L’espai natura: l’hort, la granja i la bassa

Des de P5 fins a 6è de primària els alumnes aprenen a plantar i cuidar la parcel·la de l’hort de la classe, tenen cura de les gallines i els conills, aprenen a fer el compostatge i també cuidem de la bassa.
També hi ha una aula oberta perquè els alumnes puguin observar, experimentar i aprendre en un entorn i ambient diferent de l’aula i d’una forma més vivencial i significativa per a tothom. Els alumnes a les hores d’esbarjo a la franja de menjador poden gaudir d’aquest espai a la zona de joc lliure.
L’escola des de l’any 2014 forma part de la Xarxa d’Escoles + Sostenibles. Un dels nostres objectius educatius és educar els nostres alumnes en la cultura de la sostenibilitat i implicar a la comunitat educativa, alumnes i famílies, en la construcció d’un un món millor i més sostenible des de l’entorn més immediat i proper que tenim, l’escola.

Al llarg d’aquest anys hem realitzat diferents projectes:

  • Creació de l’espai Natura (hort, granja i bassa)
  • El compostatge de l’ l’hort i dels animals
  • L’assemblea verda de l’escola
  • Reducció dels embolcalls
  • L’ús de la carmanyola. Pati verd: reciclatge.
  • Reutilitzem l’escola (papers, plàstics)

En aquests moments ja estem treballant en el nou projecte triennal 2017-2020 que vol canviar l’espai de lleure i joc del nostres infants amb la Cocreació del pati

Cocreació del pati

Aquest curs hem iniciat un nou pla triennal (2017-2020) dins del la xarxa Escoles +Sostenibles de la qual ja és el 4t any que formem part amb l’objectiu clar de vetllar per l’entorn i la millora del medi ambient.
El pati de l’escola és l’espai pensat pel joc i l’esbarjo que tenen els nostres alumnes. Volem que sigui un espai que també s’adapti a les noves necessitats educatives del segle XXI per això hem iniciat aquest projecte de canvi i Cocreació del nostre pati amb la participació de tota la comunitat educativa. Un espai de descans i relaxació entre tasca i tasca i de relació i convivència entre els nostres alumnes.
Aquest curs ja hem començat a pintar el mural de la paret del pati. Els nostres alumnes van participar, el curs passat, en la elaboració de com havia de ser aquest mural. Tots van dibuixar quins elements eren els més característics de l’escola i del barri. Van dibuixar la platja, les gallines, el mar des de la finestra, la piràmide i molts altres motius. Amb les seves idees l’artista Clara Tuco va fer un esbós de com podia ser aquest mural. A l’inici del curs 2017- 18 hem pogut pintar tots plegats, petits i grans, aquest espai del pati i fer-lo més agradable acollidor.
Aquest projecte forma part del Pla triennal (2017-2020) “CoCreació del pati” que hem iniciat aquest curs amb la participació de l’AMPA de l’escola.

Colònies

Pensem que les colònies són un espai molt important dels nostres infants. Anar de colònies fa que els nostres alumnes estiguin en contacte directe amb la natura, que es relacionen més entre ells fora d’escola, que puguin gaudir del món del lleure i al mateix temps realitzar activitats diverses fora del context escolar a on estan acostumats. Aprenen a conviure, a compartir , a cooperar i sobretot a respectar. La realització de colònies forma part del projecte d’ educatiu de centre. Ofereix als nens/es l’oportunitat de gaudir del lleure a través del joc i de l’aire lliure.
Anem de colònies al finalitzar el cicle (P5, 2n, 4t i 6è). En aquestes estades escolars els alumnes aprenen a ser responsables i a ser més organitzats i sobretot aprenen a compartir les seves ganes d’anar de colònies i les seves il·lusions amb la família.